Teine töökorralduse nõks - grupiviisiline ajajuhtimine
Teeme MicroLinkis koostööd Kristjan Otsmanniga, kes on suur ajajuhtimise guru ja koolitaja. Aja juhtimine on loomulikult väga oluline teema ja oma aja korraldamisega tasub kindlasti tegeleda.
Minu jaoks on aga aja juhtimisega seotud üks väike probleem. Nimelt olen ma täheldanud, et kui üks inimene tiimis hakkab oma aega juhtima ja muudab oma harjumuspärast käitumist, siis võib see kaasa tuua probleeme tema töökaaslastele oma töö korraldamisel.
Kuid pole probleemi, mida lahendada ei saaks. :-) Seega pakun aruteluks ja kritiseerimiseks välja järgmise idee: Rütmi toomine tiimi suhtlemisse. Näiteks võiks tööpäevad jagada tunnisteks tsükliteks:
- 45 minutit tegeleb igaüks oma tööde, töökäskude ja e-mailidega vaikselt oma laua taga. e-maili send nupule ei vajuta, ei helista ega vestle Skypes/Messengeris.
- 15 minutit toimub ühine suhtlemine kas kööginurgas, koridoris, virtuaalmaailmas või telefoni teel. Samuti vajutatakse e-mailide send nupule.
Sellise lähenemise plussiks on suhtluse poolt tulenevate katkestuste vähenemine tööprotsessis. Miinuseks...ei teagi? Vähesem suhtlemine...vaevalt.
Kindlasti peaks sellisel korraldusel olema ka erandid. Näiteks koosolekud ja koos tehtavad tööd ning ärgem unustagem ka lõunat. Need erandid aga saab mudelisse ilusasti sisse viia.
(See idee tuli mulle kui istusime koos paljude kolleegidega ühel mullusel seminaril. Igavate ettekannete ajal oli nii hea teha vaikselt järjekorda jäänud töid ära ning vastata kirjavahetusele. Kohvipauside ajal sai aga näost-näkku väga efektiivselt asju arutada ja otsustada.)
...järgmine nõks juba homme!
Minu jaoks on aga aja juhtimisega seotud üks väike probleem. Nimelt olen ma täheldanud, et kui üks inimene tiimis hakkab oma aega juhtima ja muudab oma harjumuspärast käitumist, siis võib see kaasa tuua probleeme tema töökaaslastele oma töö korraldamisel.
Kuid pole probleemi, mida lahendada ei saaks. :-) Seega pakun aruteluks ja kritiseerimiseks välja järgmise idee: Rütmi toomine tiimi suhtlemisse. Näiteks võiks tööpäevad jagada tunnisteks tsükliteks:
- 45 minutit tegeleb igaüks oma tööde, töökäskude ja e-mailidega vaikselt oma laua taga. e-maili send nupule ei vajuta, ei helista ega vestle Skypes/Messengeris.
- 15 minutit toimub ühine suhtlemine kas kööginurgas, koridoris, virtuaalmaailmas või telefoni teel. Samuti vajutatakse e-mailide send nupule.
Sellise lähenemise plussiks on suhtluse poolt tulenevate katkestuste vähenemine tööprotsessis. Miinuseks...ei teagi? Vähesem suhtlemine...vaevalt.
Kindlasti peaks sellisel korraldusel olema ka erandid. Näiteks koosolekud ja koos tehtavad tööd ning ärgem unustagem ka lõunat. Need erandid aga saab mudelisse ilusasti sisse viia.
(See idee tuli mulle kui istusime koos paljude kolleegidega ühel mullusel seminaril. Igavate ettekannete ajal oli nii hea teha vaikselt järjekorda jäänud töid ära ning vastata kirjavahetusele. Kohvipauside ajal sai aga näost-näkku väga efektiivselt asju arutada ja otsustada.)
...järgmine nõks juba homme!
Veel üks Sinu idee variatsioon on kulutada välja ettevõtes (osakonnas?) “vaikne aeg” üle kogu ettevõtte / osakonna. Keegi kedagi ei sega, tegeletakse ToDo listiga.
ReplyDeleteVeel üks Sinu idee variatsioon - valida välja üks päev (näiteks reede?), kuhu koosolekuid ei pane.