Thursday, May 8, 2008

E!UK internetiturundus

Eile pidas Altex Tallinna Rahvusraamatukogus seminari internetiturundusest. Kuna internetiturundus on tähtis iga inkubaatori idee puhul ja tänapäeval tegelikult iga äri idee puhul, siis toon ära siin ka mõned enda märkmed. (Kas peale Altex-i ja Sevenline Eestis veel keegi internetiturundusega tõsisemalt tegeleb?)

Minu märkmed, hüplikud faktid, modereerimata ja toimetamata kujul:
UK suursaadik:
UK on väga palju Euroopast ees internetikaubanduses. Üks UK-lane kulutas internetis 2006-l aastal 12 000 naela, euroopa keskmine oli 700 naela. Seega on UK-s väga tähtis interneti turustamine, marketing ja müük. Eesti firmade geograafiline nägemus on keskmiselt 1500 km raadius Tallinnast. Tehkem rohkem äri UK-ga! Inglismaal on eksperte, kogemust, turgu, loomingulist ekspertiisi. Britid on esmaklassilised partnerid, natuke kaugemal kui 1500 km, aga neil on saatkonnas oma investeeringute sektor, mis aitab igaaastaselt sadu Eesti ettevõtteid leidma äripartnereid Uk-s.

Sam Michel, esimene UK veebimeister. (www.chinwag.com)
UK online business boomib: 722Meuri käivet aastas 2007, 64% iseseisvaid firmasid, 4Meurot reklaami käivet aastas. Nende arvates digitaalne ühiskond ja kaubandus võib palju võita tänu globaalsele majanduslangusele, sest hakatakse vaatama efektiivusust. Internetipood on odavam kui tavaline pood.
Oskuste kriis. Tänu oma töövahenduskeskkonnale hakati uurima, et miks tööandjad ei leia nende veebi kaudu digitaalse meedia töötajaid ja miks nad muretsesid:
- 97% firmadest leidis, et töötajaid on raske leida
- 76% firmadest omas raskusi oma töötajate tööl hoidmisega.
- Free lancereid kasutatakse meeleldi ainult siis kui töötaiaid on raske leida. Hädavariandina.
- 75% firmadest planeerivad palgatõusu. Aga ainult pooled planeerivad tõsta rohkem kui inflatsioon.
- 57% firmadest ütlesid, et probleemid töötajate leidmisel aeglustavad nende äri.

Ohud:
- Pole karjääriredeleid, enamik firmasid interneti ärides on iseseisvad – väiksed. Seega paljude spetsialistide jaoks on ainus võimalus areneda minna teise firmasse tööle.
- „Too busy” tsükkel. Suured lepingud tõmbavad firma kinni ja töötajad lähevad teise firmasse tööle – natuke parem palk ja väiksem töökoormus. Seega jääb neist järele veel rohkem tööd allesjääjatele jne.
- Seosed haridussüsteemiga – ülikoolidaga. Ülikoolid liiguvad liiga aeglaselt võrreldes digitaalse meedia tööstusega.
- Digitaalne meedia peaks rohkem ennast reklaamima. Töökohtadena.
- Liiga kiire firmade kahanemine peale dotcom buumi.
- UK valitsus on hakanud üsna jõuliselt digitaalse meedia tööstust toetama.

Võimalused eestlastele:
- Projektitööd agentuuridele: Palju majandust suured puudused inimeste ja oskuste osas.
- Töötajavahetus programm?
- Free lancerite turg on väga tugev. Võib leida huvitavat ja arendavat tööd.

Kriitilised faktorid:
- Kommunikatsioon.
- Kohaliku turu tundmine.
- Esimesed sammud töö saamiseks:
o Loo maine, loo bränd, osale online, kohtumised, kliendi keisid, tee head tööd.
o Väga palju on Londonis networking evente.
o Word of Mouth on parim müügiargument. Foorumid.
o Foorumitel peab andma nõu mitte müüma ennast.

The futuure of banner advertising (Marcel Udo, eyeWonder)
Loovuse ja õige mõtlemisega võib banneritest parema saada. Kas bännerreklaam on surnud? Liiga kallis, inimesed on pimedad nende suhtes.
Tegelikult ei ole surnud vaid on muutumas: Muutuv arveldusmudel. Muutub lihtsast pildist videoks ja interaktiivseks. Bännerreklaamid muutuvad „põnevamaks” ja „entertain”-vaks.

Kuidas teha bänner kampaaniat:
o Mis on kampaania eesmärk. Mida tahan inimestele öelda.
o Sul on 0,15 sekundit tähelepanu võitmiseks.
o Interaktsioon peab olema lihtne.
o Kogu andmeid ja statistikat.
.. aga minule need uued ja aktiivsed bännerreklaamid meeldivad veel vähem.


Widgets, API-s, RSS, sotsiaalne meedia (Craig Hanna, e-consultancy.com):
- Atomisation:
o Me liigume aega kus veebilehed on lingitud ja osa suurt veebilehtede kommuuni, mitte ei ole enam üksikud aadressid.
o Näiteks igoogle ja ise komplementeeritud avalehed.
o Digitaalne Word of Mouth on saamas kõige tugevamaks meediaks ja marketingi tööriistaks.
o Aga muidugi on olemas ka designated lehed. Guardian.com näiteks.
o Ostmisotsuseid tehakse üllatavalt palju (isegi veebimeedia inimeste jaoks üllatavalt) veebi word of mouth-i järgi.
o RSS on tohutus kasvus FeedBurner kasvab kiiremini kui MySpace 385% liikluse kasvu.
o Widgetid on hirmsad asjad. Meelitavad sind töölt kõrvale ja lehele tagasi.
- Kõigepealt kaardista oma võrk: Kes sinule viitavad, RSS feed-d, küsi oma kasutajatelt, osale ise online vestlustel.
- Internetikampaaniad võtavad aega. Peab suhtlema inimestega. Seetõttu ei saa neid hästi sisse osta.

Lateral agency (John@lateral.net):
- Kas sinu äril on marketingi kalender? Reklaam…vaikus 6 kuud….reklaam….vaikus 6 kuud.
- Veebis marketing on teistsugune. Pidevalt on vaja osaleda, vastata, tegeleda.
- Veebi marketing on aeganõudev. Keegi peab pidevalt olema facebook-s ja vastama foorumis küsimustele.
- Selle taustaks on ka firma avatus.
- Näiteks Lexuse hübriid tehnoloogia marketingi leht, mis pani mõtlema loodusest. Tekkis foorum ja seal tegelikult ei promotud hübriid tehnoloogiat. Ime, et Lexus lasi sellel toimuda.
- Lexus oli väga avatud. Saadi väga palju meediakajastust. Oil Drum veebileht.
- Uusi ja ägedaid marketingi kampaaniaid ei pea tegema „lihtsalt seepärast, et kõik mu sõbrad on Facebook-s” vaid peab ka arvestama välja ROI, põhjuse ja eesmärgi.
- Planeeri ka web 2.0 marketingi pikalt. Kes teeb seda 6 kuu pärast või leiab siis projekt loogilise lõpu.

User interfaces, architecture (Alastair Cole - GolleySlater):
- Informatsiooni arhitektuur. Määratleb kuidas veebileht/kasutajaliides peab olema üles ehitatud. Metoodika, eksju.
- Informatsiooni arhitektideks kasutavad nad oma firmas ainult päris majade arhitekte.
- Tee info mudel, puu struktuur ja siis sellest graafiline skeem.
- Tuleb kuulata kliendi-klienti.

No comments:

Post a Comment