Kaks harjumist vajavat muutust
Järgmise paari aasta jooksul toimuvad netiteenuste kasutamisel kaks muutust millega meil tuleb harjuda.
Esimene muutus millega meil tuleb harjuda on see, et tasuta lõunad saavad läbi ja netiteenuste kasutamise eest tuleb hakata maksma. Tõenäoliselt jäävad tasuta kasutatavaks suured reklaamiplatsid nagu Google või Facebook, aga vähegi väiksema kasutajaskonnaga ja eriti ettevõtluseks kasutatavad netiteenused saavad olema tasulised. Tendents, et tasuta funktsionaalsust keeratakse järjest väiksemaks ja lisatasulisi teenuseid aina enamaks on paljudes netiteenustes olnud juba mõnda aega. See, et oleme saanud nii pikalt nautida tasuta teenuseid tulenes suurest hulgast vabast riskikapitalist ja lihtsameelsest usust sellesse, et kui mul on palju tasuta kasutajaid, et küll siis ka kuidagi nende pealt teenitakse. Sarnaselt võiks näiteks toidukauplus loota, et pakkudes toidukaupu tasuta võiks ta ära elatuda tööstuskaupade müügist tuhandetele klientidele kes tema poes tasuta vorsti korvi ajavad.....
Teine muutus millega näiteks Facebooki... või internetipanga kasutajatena juba mõnda aega oleme pidanud harjuma on see, et meie kasutatavad IT lahendused muutuvad. Nad teevad seda iseenesest ja tihti suures mahus. Veebilehtede paigutus muutub, nupud kolivad "valesse" kohta või suisa kaovad. Võimalusi lisandub ja kaob. Enamasti meid sellest isegi ei teavitata. Eile andis üks klahvikombinatsioon ühe tulemuse, täna juba hoopis teise. Muutuste kiirus ja ulatus saab lähiajal olema veelgi suurem. Paraku kaasneb sellega ka kasutute muutuste tiheduse ja mõttetute ümber harjumiste kasv.
Muide mõttetute muudatuste probleem ei ole mitte ainult IT teenustes vaid sama häda on domineerinud mõnda aega ka näiteks autotööstuses kus mõeldakse välja aina uusi ja uusi autotüüpe - linnamaastureid, crossovereid, roadstereid ja mida iganes. Jooksukingade arenduskiiruse järgi võiks aga öelda, et inimjala evolutsiooni kiirus on võrreldes 50 aasta taguse ajaga kümnekordistunud.
Nii, et kui nüüd selle "Publish" nupu üles leian.... siis ütleksin, et pidevalt muutuvad netiteenused on täitsa lahedada. :-)
Esimene muutus millega meil tuleb harjuda on see, et tasuta lõunad saavad läbi ja netiteenuste kasutamise eest tuleb hakata maksma. Tõenäoliselt jäävad tasuta kasutatavaks suured reklaamiplatsid nagu Google või Facebook, aga vähegi väiksema kasutajaskonnaga ja eriti ettevõtluseks kasutatavad netiteenused saavad olema tasulised. Tendents, et tasuta funktsionaalsust keeratakse järjest väiksemaks ja lisatasulisi teenuseid aina enamaks on paljudes netiteenustes olnud juba mõnda aega. See, et oleme saanud nii pikalt nautida tasuta teenuseid tulenes suurest hulgast vabast riskikapitalist ja lihtsameelsest usust sellesse, et kui mul on palju tasuta kasutajaid, et küll siis ka kuidagi nende pealt teenitakse. Sarnaselt võiks näiteks toidukauplus loota, et pakkudes toidukaupu tasuta võiks ta ära elatuda tööstuskaupade müügist tuhandetele klientidele kes tema poes tasuta vorsti korvi ajavad.....
Teine muutus millega näiteks Facebooki... või internetipanga kasutajatena juba mõnda aega oleme pidanud harjuma on see, et meie kasutatavad IT lahendused muutuvad. Nad teevad seda iseenesest ja tihti suures mahus. Veebilehtede paigutus muutub, nupud kolivad "valesse" kohta või suisa kaovad. Võimalusi lisandub ja kaob. Enamasti meid sellest isegi ei teavitata. Eile andis üks klahvikombinatsioon ühe tulemuse, täna juba hoopis teise. Muutuste kiirus ja ulatus saab lähiajal olema veelgi suurem. Paraku kaasneb sellega ka kasutute muutuste tiheduse ja mõttetute ümber harjumiste kasv.
Muide mõttetute muudatuste probleem ei ole mitte ainult IT teenustes vaid sama häda on domineerinud mõnda aega ka näiteks autotööstuses kus mõeldakse välja aina uusi ja uusi autotüüpe - linnamaastureid, crossovereid, roadstereid ja mida iganes. Jooksukingade arenduskiiruse järgi võiks aga öelda, et inimjala evolutsiooni kiirus on võrreldes 50 aasta taguse ajaga kümnekordistunud.
Nii, et kui nüüd selle "Publish" nupu üles leian.... siis ütleksin, et pidevalt muutuvad netiteenused on täitsa lahedada. :-)
"Eile andis üks klahvikombinatsioon ühe tulemuse, täna juba hoopis teise"
ReplyDeletehmm,siis oleks vaja teenusepakkujat vahetada. või kliendiesindajaga \ tootejuhiga tõreleda.
Ma ei ole päris kindel, aga kas mitte sarnast loogikat, "toidukauplus loota, et pakkudes toidukaupu tasuta võiks ta ära elatuda tööstuskaupade müügist" siiski ei kasutada suurtes kaubanduskettides?
ReplyDeleteHoiame piima/leiva ja paari esmatarbe kauba hinnad kunstlikult madalal ja loodame, et samast poest täidetakse ka ülejäänud toidukord. Kes see ikka hakkab paari krooni pärast teise poodi sõitma, kui seal avokaadod oli 2 soodsamad kui siin poes.
"Jooksukingade arenduskiiruse järgi võiks aga öelda, et inimjala evolutsiooni kiirus on võrreldes 50 aasta taguse ajaga kümnekordistunud." Pigem on vast jooksujalatsite turul konkurents kõvasti tugevnenud ja seeläbi on turunduslikud pingutused mitmekordistunud. Eks kindlasti ka materjalitööstus on tugevaid edusamme viimasel ajal teinud. Kui uutele materjalidele kõva turundus juurde liita, siis tavatarbijas võibolla tekibki kujutelm, kuidas uued ketsid jooksevad oluliselt kiiremini ja kaitsevad jalga oluliselt paremini kui kunagi varem.
Tihti ei ole kahjuks teenusepakkuja vahetamine võimalik. Näiteks kolib Facebook oma gruppe koguaeg erinevatesse kohtadesse. Iseenesest muidugi ei ole see kolimine nii hull probleem. Hullem on kui mõned asjad töötavad vahelduva eduga. Seda juhtub vähemalt minu kogemusel erinevate Google, Bloggeri, Facebooki, LinkedIN funktsioonidega päris tihti. Samas teenused on ju tasuta nii, et siin ei ole mingit õigust viriseda.
ReplyDeleteSiin üks näide aktuaalne näide Facebookist. Facebook updates profile pages, moves stuff around.....again. http://www.zdnet.com/blog/feeds/facebook-updates-profile-pages-moves-stuff-aroundagain/3312?tag=nl.e550
ReplyDelete