Microsofti vidinate strateegia (märkmed MS partnerkonverentsilt 2)


Microsoft tahab oma lahendusi pakkuda läbi kolme kasutajaliidese: Windows7 arvuti, brauseri ja mobiili. PC ja brauseri vallas on Microsoft olnud ka väga edukas. Endiselt ei ole sisulist konkurenti Windowsil ja IE domineerib brauserite vallas.
Mobiili vallas ei ole aga Microsoftil erilist edu olnud. Isegi Microsofti COO Kevin Turner, kes oma esinemistes konkurente eriti ei hellita nentis, et Windows Mobile ei ole olnud turul väga edukas. Sõltumatute kommentaatorite arvates võib aga Windows Mobile menu kirjeldada pigem kui totaalset katastroofi.



Mida toob tulevik?
Microsoftil on plaanis suured investeeringud nii Windows Mobile kui ka Windows Slate tehnoloogiasse. (Slate on iPadi laadne seade, mis töötab Windowsiga :-)) Investeeringud saavad olema suured nii tehnoloogiasse kui turundusse. Tegemist on aga väga riskantse ettevõtmisega. Nagu Microsofti üle 25 aasta jälginud kommentaator Mary Jo Foley ütleb, siis vidinatesse panustamine põhineb paljuski väärarusaamal "if you like Xbox, you gonna love Sharepoint". Seega võib juhtuda ka nii, et hoolimata suurtest investeeringutest ja turundusest ei saavuta Windows Mobile ja Slate-d edu ning kogu sinna panustatud raha tuleb maha kanda.

Internet Explorer 9 on täna beetas ja tuleb tõenäoliselt välja kuskil 2011 keskpaigas. IE9 puhul on huvitav jälgida, et milline on tema ja Silverlighti vaheline suhe. Nimelt on paljud täna Silverlightis olevad omadused minemas IE-sse ja võib-olla kaob IE 9 tulekuga üldse vajadus Silverlighti kui eraldi toote järgi ära.

Võimalik, et juba 2011 keskpaigas näeme me aga juba Windows 8-t. Microsoft ise on küll kuupäevade suhtes väga napisõnaline. Selge aga on see, et Windows 7 ei sobi Slate-de ja mobiilide operatsioonisüsteemiks ning kui Microsoft soovib selles vallas tõsiseid edusamme saavutada, siis tuleb tal uus operatsioonisüsteem ruttu turule tuua.

Võib olla päris kindel, et jõulusesoonil 2011 näeme uusi Slate-e, Windows mobiile ja Xboxe.

Kommentaarid
Minu isiklik arvamus on, et sama brändi alt ei saa müüa meelelahutuslikke-koduseid-ägedaid vidinat ja kvaliteetseid-funktsionaalseid-töökindlaid tööriistu. Brändi mõttes ei sobi täna Apple ja iPad tööle, sest nad on lihtsalt liiga lõbusad. Teistpidi ei kõla ka eriti laheda ja fun kingiideena Microsofti toode. Kas teie laps rõõmustaks kui kingiksite talle näiteks Microsoft Office litsentsi. Selle väite tõestuseks vaadakem näiteks Microsofti kõige lõbusama toote Xboxi kodulehte. Ainult kuskil all vasakul nurgas väikselt ja halliga on märgitud, et tegemist on Microsofti tootega.
Seega saavad Windows Mobile ja Microsoft Slate olla edukad ainult siis kui mobiili ja Pad seadmete platvormi hakkavad valima tööandjad ja mitte eraisikud. Mis on aga sellise stsenaariumi tõenäosus?

Halb on selle kõige juures see, et kui Microsoft panustab kõvasti vidinatesse ja touch-screen tehnoloogia arendamisse, siis saavad vähem tähelepanu meie kõigi jaoks väga olulised tööriistad. Näiteks ei tegeleta siis sülearvuti aku vastupidavusega või erinevate võrkude vahel liikumise automatiseerimisega.

Comments

Popular posts from this blog

Misconceptions regarding electric cars

2022 - The year of breakthrough of hybrid and remote work. The massive impact this will bring

How to move to Estonia Guide (for ICT consultants, specialists....but for others also)