Tuesday, July 26, 2011

Uute toodete ja teenuste loomine ning metafoorid

Mul on olnud au osaleda mitmes toodete ja teenuste strateegia loomise protsessis. Osad neist on olnud tulemuslikumad, osad vähem-tulemuslikumad. Kõik nad on olnud õpetlikud ja päris rasked. Järgnevalt jagaksin seda, mida mina neist õppisin.

Väikseks sissejuhatuseks tooksin paar huvitavat seisukohta mida uue äri käivitamise kohta on öeldud:
Raoul Üksvärava teooria järgi on uue äri käivitamine teadlik ja juhitav protsess, mis koosneb järgmistest etappidest:
1. Kavandamine
2. Organiseerimine
3. Mehitamine
4. Siirmine
5. Kooskõlastamine
6. Suhtlemine
7. Otsustamine
8. Eestvedamine
9. Kontrollimine

Ilja Laurs (Baltikumi ühe edukaima IKT äri - GetJar - looja) on öelnud:
Kui ma õppisin ülikoolis, siis arvasin, et uue äri loomine on nagu male - õigeid käike tehes saavutad edu.
Kui ma alustasin oma ettevõttega, siis leidsin, et päris male ta ei ole, et on nagu pokker - õigeid käike tuleb teada, aga palju sõltub ka õnnest.
Nüüd olen veendunud, et uue äri loomine on nagu rulett....

Mina kirjeldaksin uute teenuste ja toodete loomist järgnevalt. Uue äri käivitamine on nagu merel kala püüdmine purjelaevaga. Mängus on palju õnne ja juhust, kuid hea saagi toovad koju need kellel on head püügiriistad, suur kogemus ja hea meeskond. Püügiriistadesse ja teadmistesse panustamine tasub ennast varem või hiljem ära. Kuivtreening ei aita eriti kaugele, tuleb proovida, teha ja õppida.

Minule väga meeldib Aivar Halleri poolt levitatav tõde, et "Ettevõtte põhiprotsess on inimeste areng". See sobib väga hästi kokku teenuste arendamisega - panusta inimestesse ja nad loovad häid teenuseid.

Väga targad sõnad on öelnud ka üks maailma parimaid golfimängijaid Arnold Palmer: "It's a funny thing, the more I practice the luckier I get" Sellele tasub mõelda kui keegi väidab, et Bill Gates-l, Mark Zuckerberg-l, Larry Page-l või Sergey Brin-l oli lihtsalt õnne olla õigel ajal õiges kohas ja tänu sellele õnnestus neil luua Microsoft, Facebook, Google.

No comments:

Post a Comment