Küsimus: Millal Google+ külastatavus ületab Facebooki?


Kas teadsid, et:
Kui sinu sõber laeb Facebook-i uue foto (näiteks reedesest peost ööklubis) ja "tag-b" sind selle foto külge, siis.... läheb see foto ka kõigi sinu sõprade (sh. töökaaslaste, ülemuste ja äripartnerite) seinale üles.
Ühest küljest on muidugi põnev avastada, et ülemus, klient ja äripartner on ka mitmekülgse eraeluga inimesed, teisalt ei ole aga eelpool kirjeldatud isikuandmete avalikustamise ahel absoluutselt korrektne.

Tänaseks nädala jagu Google+ kasutanuna väidan, et Google+-s on tänu kontaktide suhtlusringidesse jagamisele võimalik palju paremini korraldada info jagamist ja lugemist. Oma suguvõsa asju saad arutada sugulastega, klassikokkutulekut korraldada klassikaaslastega, energeetika ning majanduse probleeme arutada nende valdkondade huvilistega.

Seega on enam kui tõenäoline, et Google+ külastatavus asub väga kiiresti Facebook-i kannale. Palun avalda julgelt blogi paremal üleval nurgas oleva küsitluse abil arvamust, et millal see võiks juhtuda! Mina olen nagu alati ajast ees ja arvan, et see juhtub juba aastal 2011.

Tänane külastatavus Alexa.com andmetel:
- Facebooki külastab 43,7% interneti kasutajatest
- Google+-i külastab 1,88%-i Google.com-i külastajatest keda on 51% kogu interneti kasutajaskonnast ehk siis 0,0188x0,51=0,96%

Kui Google+ teeb Facebook-le sama mis Google.com tegi Yahoole, siis:
- See on hea, sest näitab, et klientide arvamusest ja privaatsusest võiks hoolida.
- See on hea, sest toob uue hea teenuse turule.
- See on halb, sest Google monopoolsus ja võimsus kasvab veelgi suuremaks.

Luban, et jälgin Google+ kasutatavust ka Pilveraali blogis edasi.

Comments

  1. Mitte varem kui G+ kõigile avalikuks tehakse ;)Praegu on seal kindlasti hulk a)testijaid) b)kaasajooksjaid c)eputajaid.
    Kui palju neid jääb kasutajaks ajapikku näitab juba jah tulevik.
    Huvitav kui palju on taolisi kontosid FB's?

    AndresP
    (PS - juba jupimat aega ei suuda ma autenditud G&Bloggeri kontoga midagi kommenteerida ...)

    ReplyDelete
  2. Ma olen üsna kindel, et Google+ ei ületa kunagi Facebooki külastatavust. Selleks ajaks kui Facebook kasutajad kaotab, on Google+ juba ammu ajalugu. Edukuse pandiks on juhatus, aga Google võtmeisikud pole kunagi hiilanud sotsiaalse veebi mõistmisega. Tasub näiteks meenutada "hitt"-tooteid nagu Orkut (oli populaarne vaid Indias, Brasiilias ja Eestis), Buzz, Wave, OpenSocial jne. Nüüd siis lisanduvad sinna nimekirja ka +1 ja G+.

    Google võtmeisikud teavad kuidas teha head otsingut ja selles on nad ületamatud (kusjuures hetkel internet "kitseneb" kuna väga palju olulist sisu kaob lukkude taha Facebooki jms. kus Google otsingust pole mingit abi, seega ka otsingu edukus pole pikas plaanis väga kindel). Kõik muu on aga vaid aktsionäride raha tuulde loopimine.

    ReplyDelete
  3. Facebook pakub täna laiemat võimalust eputamiseks ja mugavamaid vahendeid suhtlemiseks. Nagu äsja selgus, on neil nüüd ka võimas iPad'i app olemas. Seega on G+'il keeruline võita endale samasuur hulk kasutajate aega kui täna on FB'l.

    Aga Google jääb alati reaalseks võitjaks reaalse raha pööritamises. Sest ka FB on heategevusest kaugel - kõik on ikkagi ju dollarite peal väljas ning selles osas jääb Google igavesti Facebookile tagatulesid näitama.

    ReplyDelete
  4. Google ei pruugi sugugi Facebookile tagatulesid näidata. Google viimase kvartali aruande järgi teeb Google käibest 97% reklaamimüük (69% Google otsitulemustes ja 28% adsense programmi kaudu), 9 miljardi dollarilisest käibest teeb mitte-reklaamiga seotud käive 0.3 miljardit (muuseas on siinkohal hea meenutada Apple sama kvartali 25 miljardit dollarist käivet ning et Apple käive iPhone müügist on suurem kui kogu Google käive kokku).

    Igatahes nagu näha on Google täiesti sõltuv reklaamimüügist ning oma otsingu populaarsusest. Kui aga otsingust mingi hetk enam väga palju abi ei ole - ajalehed keelavad Googlel end indekseerida, väga palju olulist sisu kaob Facebooki, kuhu Google robot ei pääse jne, ei ole otsingul enam nii palju väärtust kui täna. Juba praegu võib uudistest jms. tihti kuulda "Arvamusliider see ja see kirjutas oma Facebooki lehel …" - Google kaudu selle kirjutise juurde tõenäoliselt aga ei pääse.

    ReplyDelete
  5. Siin väike juhis selle kohta kuidas Facebookist oma sõbrad Google+-i kopeerida: http://dondodge.typepad.com/the_next_big_thing/2011/07/how-to-transfer-facebook-friends-to-google-but-do-you-really-want-to.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+TheNextBigThing+%28The+Next+Big+Thing%29

    Üks märk Google ja Facebooki vahelise võitluse seekordsest tõsidusest on ka see, et Facebook keerab Google+-i ja Gmaili suunas oma andmete eksporti kinni.

    Muidu Apple iPhone ja Google Adwordsi käivete võrdlus ei ole päris õiglane. Seadme puhul on vaja ju seadme tootmise eest ka maksta. See tähendab, et Apple iPhone puhul jääb gross profitiks tõenäoliselt kuskil 30% käibest (mis oleks muidugi röögatult suur summa võrreldes Samsungi, Nokia jt.), Google puhul on aga kogu käive ka GP.

    Aga iseenesest on muidugi õige, et veebi sulgumine tähendab Google otsingumootori ja reklaamiärile kahju.

    ReplyDelete
  6. Et asi põnev oleks, siis võiks vaadata, et kellel saab enne olema rohkem kontakte G+ ringides kui sõpru FB-s. Minul on hetkel 417 Facebooki sõpra ja 78 G+ kontakti.

    ReplyDelete
  7. Kaheksa päeva hiljem on siis Alexa.com andmetel seis:
    - Facebook - 44,0%
    - Google Plus - 0,507x0,0272= 1,37%

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Misconceptions regarding electric cars

Last mile delivery revolution in Estonia

How to move to Estonia Guide (for ICT consultants, specialists....but for others also)