Brändi tähtsus Lady Gaga näitel.




Tänapäeval on maailmas vähe asju mida ei ole võimalik raha eest osta ja seega kiirelt saavutada:
- Foxconn ja Elcoteq suudavad suvalise elektroonilise seadme tootmisse võtta kuudega ja Traditsiooniline Saku Kali on näiteks üldse valmistatud Ukrainas. Nii, et kvaliteetse tootmise ja kiire logistikaga ei ole enam võimalik konkurentidest eristuda.
- Tööjõudu on võimalik rentida, teenuseid sisse osta ja vabakutselisi spetsialiste kasutada ehk hea tiimi kokkupanek ei pruugi anda konkurentidest eristuvat tulemust. Pealegi kui tiimi on võimalik ruttu kokku panna, siis ta ka laguneb kiiresti.

Kuna eristumisvõimalusi on tänapäeval vähe, siis seda väärtuslikumad nad on. Üheks tähtsaimaks neist võimalustest on bränd. Brändi loomine nõuab raha kuid veelgi tähtsam - ta nõuab aega. Paari kuuga lihtsalt ei ole võimalik jõuda tuhandete inimeste teadvusse.

Kõige meisterlikum on brändide loomisel muusika- ja filmitööstus. Näiteks Lady Gaga ei ole ju inimene vaid bränd. See, et ta on jõudnud meie teadvusse ei ole juhuse või hea laulumeisterlikkuse tulemus vaid teadlik professionaalne turundustöö..... ja fantastiliselt heal tasemel minu arvates. :-) Plaadifirma kellel on head suhted meediakanalitega, produtsendid kes oskavad professionaalseid tiime kokku panna, PR spetsialistid kes oskavad skandaale õigesse ajakirja sokutada....see kõik ei ole niisama lihtne ning siit tasub ka meil teistel õppida.

Miks ei võiks meediatööstusele sarnaseid meetodeid kasutada ka tavaliste teenuste turundamisel? Või täpsemalt siis, kui palju seda juba tehakse ja kuhuni sellega võib minna? Kas me võiksime Soovitusindeksit, Arvuti varukoopiat või Meililahendus MLX-i turundada ka läbi veidra riietuse, skandaalide või tootejuhi armuafääride kajastamise Kroonikas. :-) Eks näis.

Õnneks ei ole tavaliste teenuste ja toodete puhul probleemi oma brändi rahaks keeramisel. See on paraku probleem, mis vaevab lihtsalt kuulsusi. Muidugi kui sa oled Pamela Anderson, siis võid müüa ennast Nokia reklaaminäoks või kui oled Lady Gaga, siis võid oma videod täis toppida product placement-i. Loe näiteks, mitut brändi reklaamib see video. (Virgin Mobile, Diet Coke jne.) Kui sa aga oled ainult keskmiselt kuulus või kuulus väikesel turul, siis on kuulsuse rahastamine veidi raskem. Kuid ka siin on ilmselt ühiskondlikud arengud kiired ja murrangulised. Nii, et küllap varsti näeme Jänku Jussi vorsti ja Hello Kitty särgi kõrval ka Anu Saagimi mobiilipaketti ja Peeter Võsa viina.

See on esimene postitus minu blogis kus saan illustratsioonina kasutada kena tütarlapse pilti. Loodetavasti tõstab see blogi populaarsuse raketina kosmosesse. :-)

Comments

Popular posts from this blog

Misconceptions regarding electric cars

2022 - The year of breakthrough of hybrid and remote work. The massive impact this will bring

How to move to Estonia Guide (for ICT consultants, specialists....but for others also)