Friday, December 11, 2009

Mida annab meile Facebook?

Ekspress on võtnud kajastada Facebooki kiirelt kasvavat populaarsust.

Kas sotsiaalvõrgustikud on mõttetu ajaraiskamine mida me kasutame "sellepärast, et kõik teised ka neid kasutavad"? Kas on neist ka praktilist kasu? Või vähemalt ajaviitelist kasu?

Mina olen kasutanud Facebooki ja LinkedIN-i juba paar aastat. Kasulik on olnud kursuse grupp kus vahetada infot õppeainete kohta. Mõnel juhul on olnud kasu teada saada ka seda kui keegi on kuskil tööd vahetanud või otsib tööd. Kasvõi selleks, et õnnitleda. Kasu on olnud ka pool-klubiliste, näiteks OpenCoffee või Rattarikkaks gruppidest, mille kaudu on hea olnud saada infot ürituste ja klubide tegevuste kohta.

Mitte kasulikud on loomulikult need MaffiaWarsid ja "kui eestlane sa oled" testid. (Muide kui sa seda loed ja ei tea, et millest jutt käib, siis tekib sinus alateadlik hirm, et sa oled karjast välja jäänud. Esialgu väike, aga ikkagi oluline alateadlik emotsioon ütleb: Tee omale Facebooki konto! :-) Eksju?)

Nüüd omaette küsimus on, et kas sotsiaalvõrgustikus olev enamus informatsiooni on tegelikult ka vajalik või on ta pseudo-vajalik. Kas info, et sinu endise kooliõe paljud tuttavad on presidendi vastuvõtule kutsutud võib kujuneda mingis olukorras oluliseks või raiskad sa ainult aega seda lugedes? Kas info, et keskkooli kus sa käisid ähvardab sulgemine ja on moodustatud grupp tema päästmiseks väärib sinu aega või mitte?

Lõpetuseks: Tehnoloogia ja internetiteenuste arendamisel tasub õppust võtta sellest kuidas sotsiaalvõrgustikud meie aega suudavad hõlmata. Nad on selles meistrid! Teatud tihedusega, aga mitte liiga tihti saad sa neilt e-maili. Kui sa peaks sinna sisse logima, siis on sul kohe hulgem (pseudo)tähtsaid soovitusi mida teha:
- Sul on sõpru kellel ei ole veel palju sõpru...aita ja soovita neile sõpru!
- Sind on kutsutud järgmistesse gruppidesse ... kutsunud on sinu sõbrad .... ilmselt oluline teema, eksole.
- Sinu ex-kolleeg on läbinud olulise taseme MaffiaWarsis! Hmmm...mis värk see MaffiaWars ikka on kui nii paljud minu sõbrad seda oluliseks peavad.

...ning veel: Kuigi leht kirjutas:
Microlinki arendusjuht Märt Ridala (154 sõpra) nimetab aga Facebooki oma tuttavate seebiooperiks, mis võib neelata lõputult aega – mitu tundi päevas. “Näen, kes mida teeb ja kes kellega käib... Ning nagu seebioopergi ei lõppe Facebooki sisu kunagi ära. Pidevalt tulevad uued teated.”
.... siis mina ise ei kuluta palju aega Facebooki peale. Max 5min iga kolmas tööpäev. :-)

3 comments:

  1. LinkedIN'is minu jaoks kõige suurem väärtus on teises kohas - leida "ligipääsu" inimestele. Baltikum üldiselt ja Eesti eriti on niipalju väiksed, et sinu ja Baltikumis tegitsevale sinu jaoks tundmatu inimese vahel onj vaid üks inimene, keda te mõlemad teate. Ehk siis, minu jaoks tüüpiline LinkedIn'i kasutamise viis ongi leida seesama inimene, kelle abiga ma saan tuttavaks minu jaoks hetkel vajaliku ärikontaktiga.

    ReplyDelete
  2. Antud artikliga tehtud katse näitab, et Facebook on asendamatu ka Web 2.0 turunduse tegemisel ehk klikkide toomisel. Viitasin sellele artiklile "Mida teed" voos ja sain 17 klikki. Sõna Facebook pealkirjas tõi ka enneolematult palju klikke blog.tr.ee-st - 31 tükki.

    Tegemist ei ole küll väga suurte absoluutnumbritega, aga suhteliste suurustena on nad märkimisväärsed.

    ReplyDelete