Liigsest tootearendusest
?
Nils Niitra kirjtuas E24-s väga hea artikli tootearendusest mida tegelikult ei ole vaja. Paljude toodete puhul on tõesti saavutatud selline tase kus nende edasiarendamine ei ole (juba ammu) enam vajalik - nad teevad kõike seda mida vaja piisavalt hästi. Lisaks Nils Niitra toodud pardlitele, autodele ja arvutitele kuuluvad sellesse nimekirja veel näiteks mikrolaineahjud, kodukeemia, mänguasjad ja tossud. Kui kaua näiteks peaks lugema juhendit, et pildil oleva MR2-e arvuti abil salongi ventilaator kõvemini puhuma panna.
Probleem on eriti terav IT rakenduste puhul. Tänu fundamentaalsetele tehnoloogia saavutustele protsessori ja andmeside kiiruses ning mälu mahtuvuses suurenevad pidevalt võimalused lisada tarkvarasse täiendavat funktsionaalsust. See omakorda tekitab tarkvara loojates kiusatuse lisada ekraanile uusi nuppe, uusi rippmenüüsid ja uusi funktsioone. ...ja sageli pannakse sellega üle võlli. Väikese harjutusena loe üle mitut Outlook-i, Wordi või OpenOffice-i nuppu näed nende avaekraanil. Mitut sa neist kasutad ja mitme puhul pole sul aimugi mida see nupp teeb. Näiteks minu Outlook 2007 avalehelt leidsin ma 34 nuppu. Neist kasutan 10-t. Minu jaoks täiesti tundmatuid tagajärgi tooks 9 nupu vajutamine. (Ma neid siis igaks juhuks ei puutu. :-)) Kasulike nuppude suhtarv on seega alla ühe kolmandiku.
Liigsele funktsionaalsusele keskendumisega kaasneb kahjuks ka see, et tähelepanu ei pöörata kasutajate jaoks tegelikult olulistele teemadele. Näiteks võiks sarnaselt iPad-le käivituda ka Windows ja Office sekundiga ning sülearvuti aku võiks vastu pidada päevi. Kui 90% inimestest kasutab 10%-i Wordi funktsionaalsusest, siis äkki oleks kohane teha 10% funktsionaalsusega ja hinnaga Wordi versioon.
Kokkuvõttes mõned soovitused:
- Ära osta uuendusi, mis on loodud turunduslikul eesmärgil ja mille reaalne kasu on vähene. Näiteks töötab pesumasin täitsa hästi ka ilma Calgonita.
- IT süsteemide ja veebirakenduste arendamisel peida võimalikult palju süsteemi tarkust kasutajaliidesest ära (nt. Google otsingumootor). Nõustun, et see on väga raske.
- Proovi luua kasutajaga koos arenevaid IT rakendusi. Pane alguses kõik kellad ja viled kinni. Peale mõningat aega või siis sobivat kasutusjuhtu tabades paku, et kas nüüd sooviksid sellise lisafunktsiooni kasutusele võtta.
Kogu seda kiirendust tootearenduse mootoris põhjustab ettevõtete soov pakkuda klientide jaoks sobivamaid asju ja läbi selle rohkem müüa. Kahjuks on aga turunduse jõud nii suur, et sageli õnnestub maha müüa ka asju, mis ei arene sobivas suunas vaid lihtsalt arenevad mingis suunas. Selleks, et seda jõudu vähendada on minu viimane soovitus meile kõigile ... vaadakem vähem reklaami.
Nils Niitra kirjtuas E24-s väga hea artikli tootearendusest mida tegelikult ei ole vaja. Paljude toodete puhul on tõesti saavutatud selline tase kus nende edasiarendamine ei ole (juba ammu) enam vajalik - nad teevad kõike seda mida vaja piisavalt hästi. Lisaks Nils Niitra toodud pardlitele, autodele ja arvutitele kuuluvad sellesse nimekirja veel näiteks mikrolaineahjud, kodukeemia, mänguasjad ja tossud. Kui kaua näiteks peaks lugema juhendit, et pildil oleva MR2-e arvuti abil salongi ventilaator kõvemini puhuma panna.
Probleem on eriti terav IT rakenduste puhul. Tänu fundamentaalsetele tehnoloogia saavutustele protsessori ja andmeside kiiruses ning mälu mahtuvuses suurenevad pidevalt võimalused lisada tarkvarasse täiendavat funktsionaalsust. See omakorda tekitab tarkvara loojates kiusatuse lisada ekraanile uusi nuppe, uusi rippmenüüsid ja uusi funktsioone. ...ja sageli pannakse sellega üle võlli. Väikese harjutusena loe üle mitut Outlook-i, Wordi või OpenOffice-i nuppu näed nende avaekraanil. Mitut sa neist kasutad ja mitme puhul pole sul aimugi mida see nupp teeb. Näiteks minu Outlook 2007 avalehelt leidsin ma 34 nuppu. Neist kasutan 10-t. Minu jaoks täiesti tundmatuid tagajärgi tooks 9 nupu vajutamine. (Ma neid siis igaks juhuks ei puutu. :-)) Kasulike nuppude suhtarv on seega alla ühe kolmandiku.
Liigsele funktsionaalsusele keskendumisega kaasneb kahjuks ka see, et tähelepanu ei pöörata kasutajate jaoks tegelikult olulistele teemadele. Näiteks võiks sarnaselt iPad-le käivituda ka Windows ja Office sekundiga ning sülearvuti aku võiks vastu pidada päevi. Kui 90% inimestest kasutab 10%-i Wordi funktsionaalsusest, siis äkki oleks kohane teha 10% funktsionaalsusega ja hinnaga Wordi versioon.
Kokkuvõttes mõned soovitused:
- Ära osta uuendusi, mis on loodud turunduslikul eesmärgil ja mille reaalne kasu on vähene. Näiteks töötab pesumasin täitsa hästi ka ilma Calgonita.
- IT süsteemide ja veebirakenduste arendamisel peida võimalikult palju süsteemi tarkust kasutajaliidesest ära (nt. Google otsingumootor). Nõustun, et see on väga raske.
- Proovi luua kasutajaga koos arenevaid IT rakendusi. Pane alguses kõik kellad ja viled kinni. Peale mõningat aega või siis sobivat kasutusjuhtu tabades paku, et kas nüüd sooviksid sellise lisafunktsiooni kasutusele võtta.
Kogu seda kiirendust tootearenduse mootoris põhjustab ettevõtete soov pakkuda klientide jaoks sobivamaid asju ja läbi selle rohkem müüa. Kahjuks on aga turunduse jõud nii suur, et sageli õnnestub maha müüa ka asju, mis ei arene sobivas suunas vaid lihtsalt arenevad mingis suunas. Selleks, et seda jõudu vähendada on minu viimane soovitus meile kõigile ... vaadakem vähem reklaami.
Comments
Post a Comment