Uue aasta soov poliitikutest ja netiteenustest

2011 võiks olla see aasta kus Eesti poliitikud võtavad kasutusele kõik netiteenuste ja sotsiaalvõrkude võimalused suhtlemaks oma valijatega, edendamaks debatte ja andmaks ülevaadet oma tegemistest. Praegu ei ole interneti kasutamine "enese turunduseks" poliitikute hulgas veel päris mainstream. On kogenumaid tegijaid nagu näiteks Marko Mihkelson, Jaak Juske, Marek Strandberg või Evelin Sepp, kuid on ka neid kellel interneti jalajälg puudub. Vaata blog.tr.ee poliitikute blogide nimekirja siit.

Tuleviku poliitik on see kelle koduleht ja blogi on koht kus käib aktiivne debatt, kelle Facebook-i fännilehele saab vajutada nuppu Like ja kes arvestab temale läbi interneti jõudnud arvamusi ka näiteks hääletamisel. Tuleviku poliitik on nagu Memokraat. :-)

Soovitaksin omale interneti jalajälje tekitamiseks järgmiseid pilveraal-netiteenused:
Bloggeri ja Wordpressi blogimootorid, mille abil saab täitsa korraliku "interneti jalajälje" luua. Selleks saab kasutada ka oma domeeni ehk internetiaadressi. Näiteks pilveraal.ee töötab Bloggeri mootoril.

Google Analytics, millega on hea jälgida oma lehe külastatavust. Soovitan soojalt seda kõigile blogijatele, sest tänu Analyticsile on hea näha, et sinu kirjatöid ikka loetakse.

Loomulikult ei saa tänapäeval enam ilma videoteta ja selleks sobivad Windows Movie Maker / Apple iLife videote tegemisel ja YouTube või Vimeo nende publitseerimisel.

Uudiskirjade saajate registreerimiseks ja kirjade saatmiseks olen kasutanud getresponse.com-i kuid äkki oskab keegi soovitada ka mõnda teist või paremat lahendust.

Tagasisidet oma valijatelt või siis blogi lugejatelt võib küsida Soovitusindeksi teenusega. Paljud valijad teevad oma otsuseid lähikondlaste arvamuse järgi ja selles osas ei peaks poliitik käituma kuidagi teisiti kui näiteks automüüja. Nii, et küsimused "Kui tõenäoliselt soovitaksite Toomas Hendrik Ilvese valimist presidendiks oma sõbrale või heale kolleegile (0-10)?" ja "Palun põhjenda oma vastust?" annaksid Presidendile päris hea sisendi oma poliitika kujundamiseks. Oleme me ju kõik tema kliendid.

Loomulikult ei saa üks avaliku elu tegelane ilma Facebookita. Eesti elanikest omab Facebooki kontot täna hinnanguliselt 25-30%-i. See protsent kasvab kiiresti. Facebooki oluliseks eeliseks lihtsalt kodulehe ja blogi ees on see, et seal käib kogu arutelu oma nime all. Tänu sellele on seal vähemalt 90% vähem trollimist ja kommentaarid on palju intelligentsemad ja vaimukamad.

Kuid selle turunduse kõrval ei tohi unustada, et netiteenused ja sotsiaalvõrgud on kõigest (võimsad) tehnilised vahendid ... oluline on ikkagi sisu. Poliitiku puhul võiks sisu olla näiteks visioon või maailmavaade mida siis läbi interneti vahenduse arendatakse ja propageeritakse. Näiteks:

pilveraal.ee visioon on netiteenuseid, pilveraali teenuseid, IT teenused. Ma usun, et need teenused on toredad ja muudavad meie elu paremaks ja huvitavamaks.

memokraat.ee visiooniks on minu meelest ausus ja õiglus.

internetmarketing.ee visioon on iseseisev ettevõtlus, mida saad ajada internetiturunduse abil.

Evelyn Sepa blogis aga on kohe esimeses lauses nõme solvang kõigi eestlaste suunas, et meie standard on olla tümakas alkolembeline..... mis visiooni see postitus siis kannab?

Comments

Popular posts from this blog

Misconceptions regarding electric cars

2022 - The year of breakthrough of hybrid and remote work. The massive impact this will bring

How to move to Estonia Guide (for ICT consultants, specialists....but for others also)