Üks peamine probleem IT süsteemide haldusel

Jõudsin täna järeldusele, et valdav osa suurtest probleemidest IT süsteemide majutamisel tekib segastest või olematutest kokkulepetest kolmnurgas süsteemide haldaja (näiteks MicroLink), tarkvara arendaja, klient. Tavaliselt igaüks kolmest omab oma vaadet sellest, mida ta ise ja mida teised pooled peavad tegema. Eri osapoolte vaated vastutuse osas kahjuks tihti ei kata kogu vajalikku ja jäävad hallid alad, segadus, probleemide ping-pong ning kasutaja jaoks aeglane süsteem. Täna tegelesin viie taolise süsteemi/juhtumiga. Kõige tavalisem on see, et puudu on üks teadlik "peakasutaja" kes tõmbaks kõik otsad kokku, kes hoolitseks selle eest, et kõik vajalikud tööd ja tegevused oleksid lepingute, vastutaja ja rahaga kaetud.

Võib-olla on selle probleemi tekkimise põhjuseks liiga vähene selgitustöö tarkvara arenduse või majutuse müügihetkel?

Lahendus sõltub tegelikult paljuski sellest milliste oskustega inimesi on konkreetsel juhtumil kasutada. Hea on kui kliendil on pädev peakasutaja kes oskaks otsad kokku tõmmata. Kui ei ole, siis võiks ehk selle teenuse sisse osta kas siis tarkvara arendajalt, hoopiski kelleltki kolmandalt IT-juhi teenuse pakkujalt või majutajalt. Või siis arendada välja selliste oskustega töötaja.

Comments

Popular posts from this blog

Misconceptions regarding electric cars

2022 - The year of breakthrough of hybrid and remote work. The massive impact this will bring

How to move to Estonia Guide (for ICT consultants, specialists....but for others also)